Wil jij meer patiënten? Wil je andere patiënten? Zet marketing in om meer patiënten aan te trekken die passen bij jou! Misschien denk je bij marketing aan gladde verkooppraatjes. Maar marketing is iets anders: jouw unieke kwaliteiten als therapeut en mens afstemmen op behoeftes en problemen van je ideale patiënt.
De voordelen van deze stof volgen in een online training:
Je kunt de training volgen op het tijdstip en de plek die jou het beste past
Je kunt de training in delen volgen, zodat je bij alle lessen de volledige aandacht kunt hebben
Je kunt elke les afsluiten met een opdracht die je direct kunt toepassen in de praktijk. Zo bouw je voort op je eigen ervaringen en kan de informatie die later komt, beter landen.
Wat kun je na deze bijscholing?
Na het volgen van deze bijscholing heb je een overzicht van de marketingstappen die je kunt zetten om effectief patiënten aan te trekken die bij je passen. Hierdoor kun je zelf direct aan de slag met het vertalen van de theorie naar je eigen situatie. Zo creëer je een succesvolle praktijk: met voldoende inkomsten én voldoende energie omdat je praktijk is afgestemd op jouw wensen.
Je leert de belangrijkste basisprincipes van marketing:
hoe je je kunt onderscheiden van collega’s
wat je sterke en zwakke punten zijn
hoe je kunt inspelen op kansen en bedreigingen in de markt
waarom het belangrijk is om keuzes te maken en hoe je dat kunt doen
hoe je ideale klant eruit ziet
hoe je inzicht krijgt in hun behoeftes, problemen en uitdagingen
hoe je effectief communiceert met je ideale klant
wat het belang is van online zichtbaarheid
welke marketingacties je kunt inzetten
Waarom deze bijscholing?
Therapeuten zijn vaak gericht op de Yinne kant van de TCM praktijk: het volgen van inhoudelijke bijscholingen, het uitpluizen van casussen, het lezen van vakliteratuur. Het Yin van de praktijk wordt meestal goed gevoed.
Maar hoe zit het met het Yang van de praktijk? Hoe weet de buitenwereld wat je kunt bieden? Hoe kun je jezelf profileren op een manier die bij je past? Komen er voldoende patiënten om een fijn inkomen uit je praktijk te halen? Marketing kan daarbij helpen!
Inhoud van de bijscholing
De volgende onderwerpen komen aan de orde:
de rol van marketing en hoe het je kan helpen
‘binnen’: je sterke en zwakke punten, je doelen
‘buiten’: trends en ontwikkelingen, kansen en bedreigingen
positioneren: durf te kiezen
klant: inzichten, behoeften, profielen
communicatie: uniformiteit in huisstijl, online vindbaarheid
marketingacties: voorbeelden en ervaringen
bonus: werken met Canva
De theorie wordt ondersteund met veel voorbeelden en oefeningen, zodat de theorie direct vertaald kan worden naar de praktijk.
Je kunt je na de training opgeven voor één Q&A waar eventuele vragen besproken kunnen worden.
Aanbevolen literatuur:
Lorne Brown - Missing the point - Why acupuncturists fail…. and what they need to Know to Succeed
Katie Altneu - Acupuncturists Mean Business: A guide to creating a profitable and prospering acupuncture practice
De docente
Melanie Peters heeft ruim 20 jaar marketingervaring in verschillende branches: retail, verzekeringen, food én zorg. Zowel op strategisch niveau als met de praktische kant ervan.
In 2017 opende zij haar acupunctuurpraktijk in Deventer met een specialisatie op hormonale en gynaecologische klachten. Naast de inhoudelijke drive om de beste kwaliteit te leveren, is marketing een versnellende factor geweest voor de succesvolle start van haar praktijk.
Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed.
Cookies hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website steeds een beetje beter. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Ook worden cookies mogelijk gebruikt voor personalisatie van advertenties. Dat doen we op een anonieme manier.
Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'OKÉ' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies.