Bij- nascholing
Home > Bij- nascholingen > Shiatsu Therapeuten > Marketing in 1 dag
ZA
7 SEP
2019

Marketing in 1 dag


za 7 september 2019
Berghotel, Utrechtseweg 225, 3818 EG Amersfoort
12:00-18:00 uur
Melanie Peters
Nederlands
€ 100,00
NVST, NWP, VBAG, VNT, Zhong (Cat. 3)
TCM-therapeut of student
Deelnamebewijs

PLAATS IN WINKELWAGEN

Marketing in 1 dag

Voor wie is deze bijscholing?

Wil jij meer patiŽnten? Wil je andere patiŽnten? Zet marketing in om meer patiŽnten aan te trekken die passen bij jou!
Misschien denk je bij marketing aan gladde verkooppraatjes. Maar marketing is iets anders: jouw unieke kwaliteiten als therapeut en mens afstemmen op behoeftes en problemen van je ideale patiŽnt.

Wat kun je na deze bijscholing?

Na het volgen van deze bijscholing heb je een overzicht van de marketingstappen die je moet zetten om effectief patiŽnten aan te trekken die bij je passen. Hierdoor kun je zelf direct aan de slag met het vertalen naar je eigen situatie.
Je leert de belangrijkste basisprincipes van marketing:
  • hoe je je kunt onderscheiden van collegaís
  • waarom het belangrijk is om keuzes te maken en hoe je dat kunt doen
  • hoe je je ideale klant kunt vormgeven
  • hoe je inzicht krijgt in hun behoeftes en problemen
  • hoe je effectief communiceert met je ideale klant

Waarom deze bijscholing?

Therapeuten zijn vaak gericht op de Yinne kant van de TCM praktijk: het volgen van inhoudelijke bijscholingen, het uitpluizen van casussen, het lezen van vakliteratuur. Het Yin van de praktijk wordt meestal goed gevoed.
Maar hoe zit het met het Yang van de praktijk? Hoe weet de buitenwereld wat je kunt bieden? Hoe kun je jezelf profileren op een manier die bij je past? Komen er voldoende patiŽnten om een fijn inkomen uit je praktijk te halen? Marketing kan daarbij helpen!

Inhoud van de bijscholing

De volgende onderwerpen komen aan de orde:
  • Ďbinnení: je sterke en zwakke punten, je missie, je mindset
  • Ďbuitení: trends en ontwikkelingen, kansen en bedreigingen
  • positioneren: durf te kiezen
  • klant: inzichten, behoeften, profielen
  • communicatie: belofte, bewijs, welke middelen kies je
  • marketingacties: voorbeelden en ervaringen
De theorie wordt ondersteund met veel voorbeelden en korte oefeningen. In 1 dag maak je kennis met de basis van marketing met een directe koppeling naar de praktijk.

Aanbevolen literatuur:

Lorne Brown - Missing the point - Why acupuncturists failÖ. and what they need to Know to Succeed

De docente

Melanie Peters heeft ruim 20 jaar marketingervaring in verschillende branches: retail, verzekeringen, food ťn zorg. Zowel op strategisch niveau als met de praktische kant ervan.
In 2017 opende zij haar acupunctuurpraktijk in Deventer met een specialisatie op hormonale en gynaecologische klachten. Naast de inhoudelijke drive om de beste kwaliteit te leveren, is marketing een versnellende factor geweest voor de succesvolle start van haar praktijk.
Melanie beheert een besloten Facebookgroep ĎMarketing voor acupuncturistení waar ze informatie deelt en interviews doet met deskundigen zoals Lorne Brown, Katie Altneu, Michelle Grasek. In deze groep kunnen therapeuten ervaringen uitwisselen en van elkaar leren.